8 november 2012

Att vara nyttig och hälsosam..

Jag tycker inte att man ska förknippa "nyttigt" och "hälsosam" endast med vilken mat man äter och hur mycket man tränar.

För mig innebär ett nyttigt och hälsosamt liv ett liv man trivs med - oavsett mat och träning - och att man triva med sig själv. Jag tränar inte supermycket och äter inte speciellt nyttigt heller för den delen, men jag tycker ändå att jag har ett ganska nyttigt och hälsosamt liv.

Med min blogg vill jag inte uppmana människor att äta massor bara för att dom "mår bra av det". Ingen mår bra av att äta för mycket. Jag vill heller inte uppmana någon till att aldrig motionera bara för att dom får ont av att rör på sig, för det mesta finns det alternativ till den motion man får ont av.

Jag trycker i mig choklad då och då, äter mycker pasta då det är min favoritmat, bakar en del (och äter upp det så klart). Men jag gör det i LAGOM mängd.


Det jag vill komma fram till är alltså att man ska leva sitt liv som man vill, med vilken mat man vill (i lagom mängd), med vilken slags träning man vill, med vilka sysselsättningar man vill, med VEM man vill. Bara man känner att man trivs och mår bra. Och det är DET jag ska motivera och inspirera till i min blogg, att göra vad man vill!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar